با مدیر و بنیانگذار سایت تخفیفان اولین و بزرگترین سایت تخفیف گروهی فارسی آشنا شوید. نازنین دانشور متولد ۱۳۶۲ در تهران است. تحصیلات وی لیسانس مهندسی نرمافزار و فوقلیسانس IT از دانشگاه امیرکبیر می باشد. حدود ۱۰ سال سابقه کار در زمینه تجارت الکترونیک در داخل و خارج از کشور را دارا می باشد. نازنین در آلمان در شرکت Groupon کار میکرد و علیرغم اینکه موقعیت شغلی خوب و پایداری داشت به ایران بازگشت تا سایت خود را راه اندازی کند. ایده راه اندازی سایت تخفیفان از همان زمان در ذهن او شکل گرفت. او می گوید: زمانی که کارمند بودم روی این پروژه هم کار میکردم که خودم بتوانم سایت مستقلی داشته باشم.
نازنین معتقد است که راز موفقیت در این کسب و کار صرفا داشتن دانش فنی نیست. نقطه قوت این کار آشنایی کامل با نوع و مدل این کسب و کار است. اگر مشکل صرفا راهاندازی یک سایت باشد که هرکسی میتواند با پرداخت مبلغی به یک شرکت، سایتی را راهاندازی کند. او همچنین معتقد است که درک درست ساختار کسب و کار از مباحث فنی بسیار مهمتر است و معتقد است که بحث فنی کار شاید ۱۰ درصد موضوع باشد. ۹۰ درصد باقیمانده عملیات لازم برای رشد کسب و کار است.
سایتتخفیفان برنده بهترین سایت درحوزه کارآفرینی و کسب و کار در جشنواره وب ایران است. و یکی از بهترین سایتهای تخفیف گروهی می باشد.
نازنین دانشور کار اصلی سایت تخفیفان را با یکی از همکاران آلمانی اش انجام داده و چون کارش نوشتن پروژههای تجارت الکترونیک بود. بخش فنی پروژه را خودش انجام داد و فعالیت سایت آغاز شد. تخفیفان ترکیب دو کلمه تخفیف و آن است که کلمه دوم به زبان انگلیسی و به معنی روشن است. در واقع معنی نام سایت آن است که تخفیف فعال است و میتوان از آن استفاده کرد.
در سایت تخفیفان فروشندگان محصولات و خدماتشان را با تخفیف ویژه سایت تخفیفان ارائه میدهند. مشتریان میتوانند کوپن تخفیف مورد نظرشان را تهیه کرده و سپس از فروشندگان، محصولات را با تخفیف ویژه دریافت کنند. این سیستم برای کاربران کاملا رایگان است. این سایت در واقع یک سیستم تبلیغات است. شرکای تجاری تخفیفان محصولات و خدماتشان را با درصد تخفیف قابل توجهی ارائه میدهند و از طرف دیگر مشتریان کوپن تخفیف خریداری میکنند. اینکار باعث میشود تخفیفان برای شرکای تجاری خود در یک بازه زمانی کوتاه مشتریان زیادی ایجاد کند. کاربران با عضو شدن در این سایت و وارد کردن آدرس ایمیلشان هر روز از تخفیفان پیشنهادهای جدیدی دریافت میکنند. این سیستم هزینه اولیهای برای شرکای تجاری ندارد، بنابرین مورد استقبال قابل توجهی قرار گرفته است.
برای افزایش ترافیک سایت اولین کاری که انجام شده است استفاده از سیستم تبلیغاتی گوگل بود. کلیدواژههایی انتخاب شده تا مردم با جستجوی آنها تبلیغ تخفیفان را ببینند و به سایت تخفیفان هدایت شوند. از بنرهای تبلیغاتی نیز استفاده میشود.
در تیم تخفیفان انتهای هر ماه نتایج را دقیقا بررسی می شود تا هزینه هر کلیک و کاربر مشخص شود و ادامه یک تبلیغ خاص از نظر سود آوری بررسی می شود.
معمولا کسب و کارها به یک سایت نوپا اعتماد نمیکنند، دانشور داستان مذاکرات برای ارائه کوپنهای تخفیف را این گونه تعریف میکند: ” اولین مذاکره زمانی انجام شد که من در ایران نبودم! یک روز خواهرم با پدرم به رستوران رفته بودند. پدرم مدیر رستوران را صدا کرده بود و سر میزشان توضیح داده بود که ما چنین کاری انجام میدهیم! و شما تخفیفی درنظر بگیرید تا ما مشتریانی به رستوران شما بفرستیم. آن مدیر هم استقبال میکند و بدون هیچ قراردادی همکاری آغاز میشود. سپس از آرایشگاهی که مادرم میرفت و عینکفروشی که پدرم عینک میخرید و … فعالیت آغاز شد. بعد قراردادهایی تنظیم کردیم و کار جدیتر شد. خیلی موارد را خودمان بلد نبودیم و با سعی و خطای زیاد کارها را پیش می بردیم. ما سعی کردیم در هر زمینه با برندهای خوب همکاری کنیم.”
دانشور میگوید ” من در خارج از ایران موقعیت نسبتا خوب و شغل پایداری داشتم و وقتی برگشتم همه به من میگفتند که چرا به ایران برگشتم. دلیلش حس خاصی بود که به من میگفت میتوان در ایران کار خوبی ارائه کرد و نمیخواستم تا آخر عمر خودم را ملامت کنم که میشد در ایران کسب و کار موفقی راهاندازی کرد و من اینکار را نکردم. الان از موقعیت خودم و بچههای تیم راضی هستم و اینجا در شرکت مانند یک خانواده هستیم. همه به یکدیگر کمک میکنیم. خوشحالم که توانستیم روحیه خوب و متفاوتی در شرکت ایجاد کنیم.”
به تلاش مجتبی فراهت
اگر مقاله را مفید یافتید با استفاده از کلیدهای زیر آن را در شبکه های مجازی به اشتراک بگذارید: